We liepen al een aantal jaar met vragen omtrent de ontwikkeling van Lars. Thuis was hij altijd ondernemend, creatief en actief, terwijl hij op school eerder stil en teruggetrokken was. Zijn rapporten waren middelmatig. Lars had nooit veel zin om naar school te gaan, maar hij klaagde ook niet. Het leek alsof hij rustig wachtte tot de schooldag voorbij was. Thuis leefde hij zich uit met zijn lego bouwwerken, gedetailleerde tekeningen of op de computer.
Lars had niet veel vriendjes op school, maar hij leek die ook niet te missen. We denken dat hij op school veel zat te dromen. We zijn blij dat we de test gedaan hebben. Aan de hand van het verslag zijn we met school in gesprek geweest. Ze zijn de leerstof voor hem gaan aanpassen en beter op hemĀ gaan letten. Lars is nu een paar keer naar de plusklas geweest en vindt het geweldig. Hij heeft vriendschap gesloten met twee jongens van groep 8, die ook in de plusklas zitten. Lars gaat tegenwoordig een stuk vrolijker naar school dan voorheen!