In 2006 bleek dat mijn zoon – toen hij in groep 3 zat – hoogbegaafd is. Dat zette me op een nieuw spoor. Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen in hoogbegaafdheid, en ik merkte al snel hoeveel kinderen (en ouders) behoefte hebben aan goede begeleiding. Op de school waar ik toen werkte heb ik samen met een collega een plusklas opgezet en heb ik de kinderen in die klas mogen begeleiden.
Sinds 2006 werk ik als onderzoeker voor Kind Centraal. In de eerste jaren deed ik veel intelligentie-onderzoeken en sociaal-emotionele onderzoeken bij kinderen die werden aangemeld voor de net opgerichte Leonardoscholen. Daarnaast begeleidde ik kinderen met emotionele problemen, ondersteunde ik ouders en gaf ik advies aan leerkrachten en intern begeleiders.
De afgelopen jaren richt ik me binnen Kind Centraal vooral op het afnemen van intelligentieonderzoeken. Wat ik daarin belangrijk vind? Elk kind écht zien, en aansluiten bij wie hij of zij is. Daar zet ik me met veel aandacht en betrokkenheid voor in.